Sunday, August 23, 2009

PengAlaman Berpuasa

Salam Ramdhan..dh hari ke -3 kite berpuase rase cm cept sgt...tp aku x kan lupakan penglaman berpuase thun ni tanpa mama aku di sini....mama aku berangkt ke Makkah pd khamis mlm..alhamdullilah pg sabtu mama aku cl n gtau dye dah selmat sampi di Madinah...tgh bersiap2 menunaikan solat zohor di Masjid nabawi...alangkah indahnyeee dpt membuat amalan di san...semoga mama ku siht n dpt mnjalankan ibadah berlipat gnda dngn penuh keberktan

bagi diriku di sini...aku berpuase pertama kali bersama keluarga tunangku di Nilai..sebabkan mama aku xde n papa aku sibuk kerja di Perak....n abgku yg sorg ade di Bintulu, sorg lg berpuase di umah mentua..n abgku yg sulung dh plan berbuka di umh keluarga awek dye..sooo aku terima pelawaan tunangku yg memahami diriku yg rindu kat mama..ble pkr mama xde sebak jugak...ye rr selalunye mama ade msg2 n cl aku....tp aku berkorban demi kebhgiaan mama n keluargaku...semoga mama pulang dengn selmat pd 1 septber ni..amin2

2 hari aku bersahur n berpuase di sana..bnyak yg aku blaja resipe berbuka...seperti biase mmg aku kene msk atleast 1 lauk...mama tunangku mmg suke ajar memasak n aku suka blaja masakannye coz tunangku berselera jee masakan mama dye..so senang r nti klu tau masak masakan feveret dye ;)
kepada kwn2 terutama sekali zura & abg nas..selamat berpusae sebagai suami isteri...sure penglaman x terkata dpt berbuka n bersahur same2...jg baby baik2 k??
selamat menjalani ibadah puasa yeee :)

No comments:

Post a Comment