Sunday, September 27, 2009

AidilfitriKu







JUZ WANNA TO SHARE WIF YOU D MOMENT DURING MY AIDILFITRI..SO EXCITED WIF DAT N REALLY WONDERFUL MOMENT WIF ALL MY FAMLY...I LOVE YOU SO MUCH!!!!
Kisah Aidilfitri kali ni mmg sgt2 menyentuh hati...mcm2 aku rase huhu
aku n abg2 ku tiba di rumah pd jam 4.pg ari sabtu...then bersahur n bersiap ke Pasar Borong bersama mama n papa (jam 5.30pg)....n aku yg kene drive haha papa suh aku bwk pg2 buta seb bek la auto kete tu xde laaa cuak sgt muahhh...smpi je kat Pasar mmg mcm pesta sume org berpusu2 beli ayam daging...papa kene beratur lama jugak nk bli ayam...bnyk gk brg kene bli adela 3 kali aku berulang alik ke kete simpan brg2 pastu sambung lg beli brg2...tp aku epy coz pengalmn cmni bkn selalu...suasana yg berbeza ble dengn keluarga...rase cm ape yg aku nk sume dpt syukur2!!!juz dua brg je yg xde kt pasar borong tu...daging batang pinang n sarung ketupat!!kene cr kat pasar kt kamunting lak...dlm kul 6.30 kot kiteorg bli daging n sarung ketupat hihi jd fist customer lg dpt murah jugee:)
jgn pkr aku smpi je kt umh trus tdo yee...aku trus get ready brg2 nk msk tuk raya ni...agak bnyk menunyee.. meh aku listkan
1. ketupat
2. kuah kacang
3. lontong (tunang aku ckp kuah lodeh)
4. rendang ayam
5. rendang tok
6. perap ayam, udang, sotong tuk bbq
sume tu aku kene siapkan bhn2nye..n kali ni aku kene msk tp mama aku ade laa temankan aku...sambil2 mask tu aku sedih gak pasni bkn selalu aku ade pd syawal pertama nk tlg mama...aku risaukan mama cmne la nk kene msk sume bende tu klu sorg2...sayu jee aku rase tp mama ckp doakan mama siht jee sume mama bole msk!!
dlm jam 6 ptg hampir siap sumenye juz lontong je mama ckp msk sok pg...get ready tuk berbuka for last Ramdhan...n berbbq pulakkk pastu pent2...mata dh steam n pale dh penign coz x tdo 1 ari huhu...aku tahan jugee smpi la aku dh x lart kul 10 aku dh tdo hahaa...punye la pent nk raya huhu sok pg siap2 kemas umh ckit..isi kuih raya..hidang mskan yg aku msk hihi....(xpg semyg raya coz kene jg Adam)aku pon dh bersiap2 tp adam nangis n amukan dye x nk pki jubah mama beli...nk pki jeans n bj upin huhu geram akuuuuuuuu rase cm x nk bergmbr n dye mmg wat perangai tul dye ni...sabar2
to be continued....kisah pg sywal pulak










No comments:

Post a Comment